Posted on

Longboard 101, 8. del – Bushings!

Bushingi… Dostikrat so čista španska vas za začetnike, nekateri, ki smo pa že malo izkušeni se pa še vedno igramo z njimi. Bushingi so namrec tiste gumice, ki jih najdemo na podvozju. Izbira na trgu je velika, tako glede proizvajalcev, trdot, oblik in materialov.

Prvo kot prvo.. kakšna je sploh vloga bushingov? Preprosto povedano, njihova naloga je, da dodajo upor k nagibu v podvozju. Zaradi njih longboard stalno sili v raven položaj.  Upor, ki ga bushing povzroči pri nagibu longboarda pa močno vpliva na užitek in kvaliteto vožnje. Zato za carving in slalom potrebujemo mehkejše bushinge kot pa za downhill, kjer ljudje ponavadi želijo bolj trdo podvozje zaradi stabilnosti.

Trdota:

Za začetek bom zelo na kratko opisal trdoto. Tu ni potrebno povedati veliko razen tega, da se trdota meri v durometru, tako kot koleščka. Busingi tako prihajajo območju od 80a do 95a.  Manjša kot je številka, mehkejši je bushing.

Oblika:

Oblik je par različnih vrst. Načeloma pa najdemo le coned (stožce), barell (sodčke) in eliminatorje (stopničaste).

  • Coned bushingi imajo najmanj gume, zato nudijo najmanj upora. Taki bushingi se uporabljajo pri carvingu in slalomu (trše variante pa tudi v freeridu)
  • Barrel bushingi imajo veliko več gume kakor stožčasti, zato nudijo veliko odzivnost (močneje silijo k centru). zaradi tega so to zelo popularna oblika pri downhillu in hitrejših disciplinah.
  • Stopničasti bushingi (Venom jim reče eliminatorji) pa imajo največ gume in zaradi tega nudijo največ upora. Take gumce so najbolj stabilne. Zaradi vse te stabilnosti pa je žrtvovana okretnost, zato se najdejo skoraj da ekskluzivno na downhill longboardih

Material:

Ta je odvisen od proizvajalca, načeloma pa se navezuje na odzivnost same gumice. Če vzameš isto trdoto gumic različnih proizvajalcev bi hitro opazil, da se različno obnašajo. Nekateri proizvajalci pa celo omogočajo različne serije bushingov. Venom tako nudi navadne bushinge in SHR bushinge, ki naj bi bili veliko bolj odzivni.

Še par uporabnih informacij, kar se tiče bushingov. Nihče ti ne more povedati, kateri bushing je najboljši zate. Tu gre za proces odkrivanja nam najbližje kombinacije. Prav tako pa ni potrebno, da se omejimo le na eno trdoto. Lahko namreč kombiniramo trdote, da nam nudijo prijetno mero stabilnosti in okretnosti. Vredno pa je vložiti tudi par centov v podložke ki pridejo med bushing in matico (oz. baseplate in bushing). Ta nam namreč omogoči veliko večjo odzivnost ter podaljša življensko dobo gumici.