V tem članku bom opisal par lastnosti podvozji, ki znajo vplivati na vožnjo. Pri podvozjih ne gre le za obliko, za to ali so precizna ali lita ali pa za to, če so regular kingpin ali reverse kingpin tipa. Obstaja še par lastnosti, ki jih začetniki dostikrat spregledajo oziroma sploh ne vejo za njih.
Prva je širina podvozja. Jasno je, da obstajajo različne širine. To bomo opazili precej hitro. Kaj je pa poanta širine? No, po domače povedano, ožje kot je podvozje, bolj odzivno je, kar pomeni, da je bolj okretno in s tem bolj nestabilno. Zato se pri hitrejših disciplinah uporablja širša podvozja, pri slalomu pa ponavadi ožja. Širino podvozja dostikrat tudi priredimo širini longboarda. Širina pa tudi vpliva na to, kako hitro dila zdrsi v drift. Širše podvozje zdrsi prej kakor ožje, saj je na ožjem podvozju teža bolj direktno nad koleščki.
Druga lastnost, ki bi jo omenil pa je kot podvozja. To leti na reverse kingpin podvozja. Kako kot podvozja vpliva? Najlžje to pokazem s sliko (sposojena iz strani http://www.randal.com/guides_faq.html).
Tu vidimo primer podvozja s 50° kotom na levi in primer podvozja s 35° kotom na desni. Razlika je v temu, da manjši kot je kot, bolj se longboard nagne. V praksi to pomeni, da manjši kot v podvozju zavije manj kot večji kot v podvozju če longboard nagnemo do iste točke. To se direktno prenese v stabilnost pri večji hitrosti, saj se tam vsaka malenkost v premiku veliko bolj pozna kot pa pri manjši hitrosti. Zato se pri hitrejših disciplinah načeloma uporablja podvozje s koti v okolici 40 stopinj. Za carving pa je kot 50° ali več bolj primeren.
To sliko sem dodal, da pokažem razliko v temu, za koliko se spremeni zavoj pri različnih kotih ob istem nagibu.
Nagib lahko spremenimo tudi z različnimi nagnjenimi riserji, ki jih vstavimo med podvozje in longboard. S tem dodatno nastavimo kot ter priredimo podvozje našim potrebam.
Po lastnih izkušnjah lahko trdim, da semanjši kot obnaša dosti drugače kakor pa večji. Pred kratkim sem namreč prešel iz 50° kota na 42° in razlika v nagibu je znatna. Tudi pri spustih (v garažni hiši) je opazna manj živčna vožnja pri večji hitrosti, slajdi so pa tudi lažji zaradi večjega nagiba dile. Pri Randal podvozju pa ti 42° baseplate tudi zniža longboard za nekaj malega, kar je dobrodošlo.
Jupijuhej, jaz tudi čakam še na drugo 42* ploščico. Drugače bi blo pa še vredno omenit, kako vplivajo različni koti med spredjno in zadnjo akso. Deske kot je Landyachtz EVO so znane po svoji stabilnosti, kar pa ni le posledica tega, da je par centimetrov spuščena, ampak je deska dizajnirana tako da ima prednji aksa za 20* povečan kot, zadnja pa za 20* pomanjšan kot, kar naredi sprednjo akso bolj zavijajočo, zadnjo pa manj. Pri nastavitvi, kjer je kot sprednje akse večji od kota zadnje akse se zgodi, da longboard ne zavija krožno, ampak bolj kot avto…sprednji del zavija, zadnji del pa sledi zavoju. Kaj to naredi v praksi? Po mojih lastnih izkušnjah se to najbolj pozna pri dveh stvareh: hitrosti in v ovinkih. Pri hotrosti se pozna na tak način, da je težje dobit woble, ker sprednaj aksa in zadnja ne zavijata enako in se frekvenca težje prenese čez celo desko. V ovinkih je najbolj pogosta napaka zdrs(razn če hočeš to) in tukaj se zgodi da sprednji del zavije, zadnji pa bistveno manj in tako ne gre zadnji del deske izpod tebe ampak ostane direkt pod tabo in tako vso tsilo teže preneseš naravnost na akso in tako dobiš v zadnjem delu več oprijema. Na tak sistem ne dejujejo sam EVO-ti, ampak lahk preprosto to nardiš na vsakem longboardu s tem, da daš na zadnjo akso baseplate(prikazano zgoraj)z manjšim kotom kot pa spredaj oz. uporabiš kotne riserje. To so prednosti, so pa tudi slabosti in namreč, ko voziš switch zadeva zavija zelo čudno in te hoče zadnji del prehitet :) kot viličar. Tudi za razne freeride zadeve in trike(standup slajd) ni ravno primeren tak setup, ker sprednji in zadnji konec drsita drugače oz. je težje dlje držat kontroliran slajd. torej…vse napisano je iz lastnih izkušenj, ker sem tak setup vozil celo sezono.
LP
Super si tole dopisal! Hvala :) Poznam to, ja.. nisem pa hotel preveč razširiti članka… Vsekakor, za tiste ki jih fizika zavijanja bolj zanima naj si prebere FAQ na Randal strani, ki je odlično spisan. Odlično tudi vpiše kombinacije kotov za sprednji in zadni del podvozja, kaj vpliva na kaj. Meni je ogromno pomagalo ko sem začenjal..
Najdete ga tukaj:
http://www.randal.com/guides_faq.html