Mislim, da sem že s prejšnjimi članki pokazal da longboard ni le kos lesa na koleščkih. Za oblikami se skriva veliko razmisleka. Vendar pa oblike in tipi dil niso vse, kar longboard dila je. Tu bom opisal vse ostale lastnosti ter karakteristike, ki še jih lahko najdemo na dili. Te lastnosti imajo lahko občuten vpliv na vožnjo ter naše počutje na longboardu. Vsaka ima svojo vlogo ter v veliki meri vplivajo na to, v kateri disciplini se bo dila najbolje obnesla.
Concave
Concave je upognjenost dile od sredine dile proti levemu in desnemu robu. Zaradi te upognjenosti imamo večji občutek vpetosti v longboard, pomanjša se nevarnost zdrsa noge iz dile, poveča pa se prenos sile na robnik. Concave je pomemben predvsem v downhill in freeride disciplinah, kjer prenašamo ogromno sile na robove. Preveč agresivni concave pa je lahko moteč pri navadnem kruzanju ali plesanju, zato je pri takih longboardih manj izrazit ali pa ga celo ni. Posebna oblika concave je W-concave. W concave pomeni, da je dila po sredini dvignjena. To posledično naredi dva “kanala” po dolžini dile. To omogoči močnejši oprijem na zadnji nogi pri sladjih. Kakšen concave želimo imeti na dili je predvsem odvisno od tega, za kaj imamo longboard namen uporabljati. Se je pa potrebno zavedati, da je W concave mnogim longboarderjem neudoben, še posebej pri navadnem kruzanju.
Camber in rocker
Camber in rocker je upognjenost dile po dolžini, nekako tako, kot če bi prijel mehko dilo za rep in nos ter jo upognil. Camber pomeni, da je dila upognjena proč od tal, rocker pa, da je upognjena proti tlom. Funkcija camberja je to, da doda mehki in prožni dili še dodatno prožnost. Take dile so bolj živahne. Camber je popularen pri freeride dilah.
Rocker je bolj redek od camberja. Najdemo ga predvsem na dilah, ki so namenjene kruzanju. Pojavlja pa se tudi na nekaterih freeride/dh dilah kot je Rayne Killswitch. Povečal naj bi občutek vpetosti na dilo.
Flex
Flex je prožnost dile. Tu ni kaj več za povedati razen tega, da se mehkejše dile uporabljajo bolj za kruzat, saj so bolj udobne. Dobro se obnesejo tudi pri plesanju ter freeride-u. Pri večjih hitrostih pa mehkejše dile postanejo preveč nestabilne. Zato se za hitrejše discipline uporabljajo dile z zelo malo ali nič flexa.
Še ostale malenkosti
Ostale, manjkrat opazne in omenjene lastnosti so še Taper, Gas pedal in kick-i. Taper je zoženje dile proti sredini. Tako je sredninski del ožji kot pa konci dile. Gas pedals so lahko izbokline ali pa udrtine na strani longboarda v območju zadnje noge. Zaradi njih lahko zadnjo nogo skoraj zagozdimo v dilo. S tem imamo večjo kontrolo nad dilo pri slajdih. Kicki so pa vzdignjen nos, rep ali pa oboje. To omogoči lažje trike.
S tem člankom povzamem glavne lastnosti longboard dil. V naslednjem članku bom opisal še materiale, ki se uporabljajo pri izdelavi dil. Videli bomo, da tako kot ostale malenkosti, tudi materiali močno vplivajo na vožnjo. Z naslednjim člankom bom zaključili serijo člankov o osnovah longboard dil.
sedi, 5!:)
spet, lepo napisano. Edino killswitch nebi lih rekel da ma rocker, ampak pač nek bol plitvi drop. Rocker ma recimo moj voodoo in je bolj radialno upognjen kot killswitch, pač reverse camber. Taper se pa nanaša bolj na bilokako zožanje dile, ne samo proti sredini(tisto je waist), ampak tudi proti repu recimo.
Tnx za komentar :) Spomnim se, da so pri motion longboards na youtube omenili, da killswitch ima rocker, pa se nisem spomnil kake druge dile, ki bi blo to bolj jasno (vsaj za dh/freeride). Taper pa ja, se strinjam.. Morm rečt, da je taper meni najbolj španska vas, oziroma, sem najmanj vedel kaj napisati o njem :)