Oprema

Nastavitve podvozja 2.del – bušingsi in podložke

OK, lekcija številka dve! Rad bi še enkrat povedal, da so napotki, ki jih dajem tule le moja opažanja in nastavitve in se jih ni treba držat ko pijanc plota…sprobavajte in se učite.

Danes bom nakladal o bušingsih(gumicah) v aksah in o podložkah s katerimi jih “omejujemo”.

Prvo kot prvo, zelo podobno kot v prvem članku: gumicam morate pustiti, da delajo to čemur so namenjene-stiskanje. Če vzameš skejt tool in zategneš akse skup tolko, da je gumica cela stisnjena in deformirana jo s tem ubiješ oz. izničiš njeno funkcijo v aksah. Isto kot, da bi na kolesu/motorju/avtu z amortizerji dal železno palco namesto vzmeti…nima smisla ne?!?

Zdi se mi, da je že Miha napisal en članek o bušingsih, tako da si preberite tistega za za podrobne informacije o oblikah, trdotah itd.

Poznamo dvojne glavne oblike gumic-stožce in sodčke, popularni so tudi “eliminatorji”, katerih pa še nisem uporabljal.

Zadnje leto se je longboardanje res zelo razširilo, tako da je vsak dan več ponudnikov longboard izdelkov, gumice niso nobena izjema. Najbolj standardni in preizkušeni so Venom, Khiro, Sabre, Blood Orange…sam imam v novih aksah Surf Rodz gumice, ki so pravtako odlične.

Kot sem že povedal v prejšnjem članku, bom opisoval nastavitve za downhill/DHfreeride, ker je to stil furanja, ki mi je najbližje in nočem nakladat o stvareh, ki jih ne poznam. Enako, kot miksanje kotov pri aksah je popularno mešanje trdot in oblik gumic v aksah. Sam za spodnjo(pri deski) gumico vedno priporočam sodčaste oblike, ker s svojo večjo površino za moje pojme poveča stabilnost. Razliko med stožčastimi in sodček oblikami bi najlažje pojasnil tako, da si predstavljate žebelj…na eni strani ima špic(stožčaste gumice), na drugi strani pa glavo(sodček gumice), in ga poskusite postavite pokonci…na katero stran se vam zdi da bo lažje? Itak na glavo, kjer je večja površina. Enako je pri gumicah, lažje je loviti ravnotežje na večji površini. Za zgornjo(pri cesti) gumico je pa že stvar okusa bolj pomembna. Delujejo obojne, s tem da stožčaste ponujajo globji nagib, vendar se malo počasneje vrnejo na sredino. Jaz si raje akse nastavim tako, da imam obojne gumice sodček oblike in dam zgornjo par durometrov mehkejšo kot pa spodnjo in uporabim podložko brez robov-o tem še malo kasneje. Trdote gumic…hmm, res stvar okusa, tako v grobem pa lahko rečem, da gumice trše od 90A nimajo kaj iskati v aksah osebkov lažjih od 70kg, razen za kake res striktne downhill zadeve, kjer je stabilnost pomembnejša od zavijanja. Pogosto se kombinira gumice tudi tako, da so v zadnji aksi trše kot v sprednji, kar je uporabno za downhill, če pa delate vmes veliko 180 obratov itd. je pa za moje pojme boljše simetrično.

Ok, zdaj pa na podložke…sistem je zelo preprost, ravne ali pa take z zavihki? Odvisno od nastavitve bi rekel jaz. Sam vedno naredim tako, da si nastavim akse tako, da so mi udobne potem pa pogledam, če bi se mi lahko v polnem zavoju kolešček dotaknil deske. V primeru da se, dam vsaj eno podložko to z zavihki ponavadi na zgornjo gumico, če so še vedno problemi pa še na spodnjo gumico. Z dvema podložkama z zavihki bote zelo težko dosegli wheelbite s skorajda bilokakimi gumicami, ker delujejo na tak način, da na začetku dopustijo praktično enak nagib kot ploščate gumice, ko pa se gumica enkrat malo stisne se pa ujame na zavihek in se le redko stisne še naprej.

Torej, investirajte tistih 15-20€ v gumice in podložke…gumice so lahke in je poštnina dokaj za đabe tudi prek luže, po podložke pa v kak sam svoj mojster šop in jih za 2€ dobite kako kilo :D

To bi blo boljkone vse kar imam za ponudit…če komu kaj ni razumljivo me lahk kontaktira tule, na forumu, na plaviknjigi…kjerkoli.

loosygoosy
rokenrol

Sorodne objave

3 komentarji na “Nastavitve podvozja 2.del – bušingsi in podložke

  1. Nathan pravi:

    Imam eno vprašanje. Jaz se namreć dobrega pol leta ukvarjam s downhill longboarding. in zadnje ćase imam vedno slabše ravnotežje. Vprašanje pa je: sprednji in zadnji del, kaka kombinacija je najbolša pri tem kako zelo je podvozje zategnjeno. Sprednji del je namreć bolj razgiban ker se sprednji del dosti bolj rabi za ovinke. nevem će bi zato moral zadnji del podvozje malo odtegnit ali ne. enostavno ne najdem prave kombinacije. prosim za pomoć saj sem utrpel že resne poškodbe haha .

  2. Mihael Zadravec pravi:

    Kako boš nastavil podvozje je odvisno tudi od tega kakšno desko imaš.
    Načeloma je čist ok, da imaš oba podvozja enako nastavljena. Če zadnje podvozje malo bolj zategneš kot sprednje, ti bo verjetno bolj stabilno za downhill. Vse je to stvar navade… če imaš probleme z ravnotežjem, pač malo ravnotežje potreniraj in vozi s tako hitrostjo, da jo lahko obvladaš pa potem nadgradiš z večjo itn.

    1. Nathan pravi:

      Imam sector 9 super shaka.
      Glede ravnotežaj sem mislil stabilnost, pred dobrega pol leta ko sem kupil longboard sem imel dosti bolšo stabilnost pri većjih hitrostih, kot pa imam zdaj. Takrat sem mislil da je bil problem kako zelo imam zategnjeno podvozje. Ampak pred kratkim sem opazil da imam sprednje podvozje skoraj za 2cm upognjeno na eno stran. A je to problem gumic ? Je to vzrok za slabšo stabilnost ? Kaj lahko naredim ? hvala vnaprej.

Komentiranje je onemogočeno.